BrandInfo

sukces marki

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego kupiliście taki, a nie inny telefon komórkowy? Albo laptop, rower, czy w końcu samochód? Co przesądziło o decyzji? Jestem niemal pewien, że w większości przypadków odpowiedź brzmi: "bo ładnie wyglądał". To jest właśnie pierwszy ze składników w przepisie na sukces według Iana Calluma. Jego zdaniem, chcąc wygrać z konkurencją, produkt musi być zaprojektowany w taki sposób, aby klienci go pożądali.

Należy bowiem zdać sobie sprawę, że choć szukamy produktów dopasowanych do naszych potrzeb, to emocje i tak odgrywają wielką, jeśli nie największą rolę w całym procesie zakupu. Dlatego to właśnie na projektantach spoczywa ważne zadanie – nadania produktowi pożądanych kształtów. Możecie zapytać, a co ze względami praktycznymi?

sukces marki

Ian Callum twierdzi, że zadaniem niektórych produktów jest po prostu dobrze wyglądać. Lecz w przypadku samochodów, należy zachować umiar i właściwy balans pomiędzy designem, a funkcjonalnością. Tylko wtedy będzie można odnieść sukces na tak trudnym rynku, jakim jest biznes samochodowy.

Wystarczy zaburzyć tę harmonię, a wówczas łatwo jest popaść w zapomnienie i niełaskę klientów. Tymczasem Jaguar wciąż pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych producentów aut, m.in. dzięki takim ludziom, jak Ian Callum, którzy na desce kreślarskiej tworzą kolejne rozdziały historii tej marki.

 

przeczytaj cały artykuł "Przepis na sukces marki według Iana Calluma"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...