BrandInfo

serwis

Zakup używanego samochodu przypomina rosyjską ruletkę, szczególnie jeśli nie mamy pewności czy pojazd był prawidłowo serwisowany. Nie ulega wątpliwości, że sprowadzone pojazdy są bardzo często w fatalnym stanie technicznym, mimo że na pierwszy rzut oka wyglądają idealnie. Jeśli więc kupimy okazyjnie samochód, który dawno nie był w ASO, warto tam zajrzeć natychmiast. Serwis sprawdzi samochód i podpowie, co trzeba wymienić, jednak w przypadku kupowania auta sprowadzonego z zagranicy, z góry można przyjąć listę czynności. Oto one:

Kontrola i wymiana płynów i filtrów - wymiana dotyczy szczególnie oleju silnikowego. Nawet jeśli sprzedawca zapewniał nas, że olej został niedawno wymieniony, nie mamy takiej gwarancji, a co więcej, mógł zostać wlany najtańszy płyn, niekonieczenie przeznaczony dla danej jednostki napędowej. O wymianie pozostałych płynów decyduje serwis, który sprawdza najpierw czy nadal spełniają swoje parametry np. temperatura zamarzania płynu chłodniczego czy obecności wilgoci z  płynie hamulcowym.

Wymiana rozrządu - o ile sprzedający nie dysponuje potwierdzeniem wymiany paska rozrządu, warto natychmiast odwiedzić serwis. Z resztą nawet rachunek od mechanika nie jest gwarancję, że pasek się nie zerwie. Na rynku są dostępne bardzo tanie zamienniki, które są montowane do samochodów przeznaczonych na sprzedaż. Jedynym atutem tych części jest cena, o trwałości nikt tu nawet nie myśli. A jeśli nawet pasek jest dobrej jakości, handlarz mógł zlecić wymianę tylko tego elementu, a nie całego rozrządu obejmującego napinacze. Taka praktyka pozwala oszczędzić sprzedawcy kilkaset złotych, nie daje jednak gwarancji bezawaryjnej eksploatacji nowemu właścicielowi. Trzeba brać pod uwagę, że nieuczciwi handlarze aut szukając serwisu, kierują się ceną, a nie jego profesjonalizmem.

Wymian części eksploatacyjnych - w tym przypadku ewentualna wymiana części będzie zależała od stanu: hamulców, sprzęgła czy elementów zawieszenia. Niestety trzeba przygotować się na wydatki, ponieważ pomimo zapewnień sprzedawcy, że kupujemy “auto bez wkładu finansowego”, często wymaga ono wymiany amortyzatorów, klocków i tarcz hamulcowych.

Wspomniane czynności serwisowe to obowiązkowy zestaw, oczywiście podczas kontroli samochodu może się pojawić konieczność naprawy czy wymiany innych podzespołów.

Warto też rozważyć wykonanie przeglądu przed zakupem. W stacjach autoryzowanych jest dostępna taka usługa, która umożliwia za relatywnie niską cenę sprawdzenie samochodu i przygotowanie nabywcy na wydatki, które będzie musiał ponieść kiedy zdecyduje się na zakup danego auta.

przeczytaj cały artykuł "Konieczny serwis po zakupie"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...