BrandInfo

Jaguar XJS

Moda na wtrysk podtlenku azotu, w skrócie NOS, nastała wraz z premierą filmu "Szybcy i wściekli". To właśnie w tym dziele amerykańskiej kinematografii Vin Diesel i Paul Walker ścigali się ulicami miasta wciskając przyciski z napisem "NOS" znajdujące się na kierownicach ich pojazdów. Chwilę potem niemal załamywali czasoprzestrzeń rozpędzając się do niebotycznych prędkości. Po obejrzeniu tego filmu, niemal każdy miłośnik tuningu szukał adresu najbliższego sklepu oferującego taki dopalacz.


To była jednak filmowa fikcja, a jak podtlenek azotu spisuje się w praktyce? Richard Hammond z programu "Top Gear" nie byłby sobą, gdyby nie zdecydował się wypróbować systemu NOS "na żywym organizmie". Do tego celu posłużył się Jaguarem XJS, który w momencie premiery w 1975 roku był jednym z najszybszych seryjnie produkowanych aut na świecie. Jednak osiągi, które szokowały w latach 70., trzy dekady później nie wystarczały już, by dotrzymać kroku nowszym konkurentom.


Wraz ze specjalistami od tuningu, Hammond postanowił wyposażyć Jaguara XJS w system wtrysku podtlenku azotu, po czym ustawił na starcie wyścigu równoległego obok m.in. Ferrari 360, Hondy NSX, czy Porsche 911 Turbo. Seryjny Jaguar XJS nie miałby większych szans w starciu z tymi potworami. Jednak z pomocą podtlenku azotu... Zresztą zobaczcie to sami!



przeczytaj cały artykuł "Wyścig: stary Jaguar XJS "na sterydach" vs. współczesne supersamochody"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...