BrandInfo

lekarz

Jak pokazuje praktyka, lekarze mają coraz mniej czasu na leczenie pacjentów. Wydaje się to paradoksem, ale prowadząc swój gabinet, lekarz musi zadbać o wiele kwestii: organizację pracy placówki i nadzór nad personelem, grafik wizyt pacjentów, nadzór nad sprzętem i wyposażeniem, prowadzenie dokumentacji medycznej, itd. Ale to nie wszystko – pojawia się jeszcze kwestia promocji gabinetu, utrzymanie strony internetowej placówki, obsługa systemu informatycznego i wiele innych czynności, którymi na co dzień zajmuje się lekarz.

Jak każda własna firma, także prowadzenie własnego gabinetu, wymaga niekiedy pracy przez czas zdecydowanie dłuższy niż etatowe 8 godzin. I wymaga wielu umiejętności i kompetencji, które trudno zdobyć podczas nauki zawodu. Jak pogodzić te wszystkie funkcje? Jak je połączyć, aby dodatkowo z sukcesem pracowały dla rozwoju własnego biznesu? Pamiętaj, że nie musisz się na wszystkim znać, ale musisz wiedzieć, co i komu należy zlecić.

Dobrze planuj, organizuj i deleguj zadania

Jeszcze na początku swojej działalności warto postawić sobie cele i precyzyjnie określić, w jakim punkcie rozwoju ma być placówka za np. 3 lata. A potem dokładnie zaplanować, z najdrobniejszym szczegółem, w jaki sposób taki cel osiągnąć. Dobra organizacja – przede wszystkim pracy personelu i działania placówki, pozwoli na wygospodarowanie czasu na inne aktywności. Dlatego nie bój się przekazywać obowiązków innym osobom. Jasno stawiaj przed nimi wymagania i deleguj zadania. Pracowników rejestracji poproś o prowadzenie dokumentacji medycznej, zapisy na kolejne wizyty oraz dbanie o bieżące wyposażenie gabinetu np. w sprzęt jednorazowy. Prowadzenie strony internetowej oraz obsługę systemu informatycznego zleć zaufanemu informatykowi. Zaufaj swojemu personelowi, motywuj i stawiaj jasno zadania. Jesteś przecież szefem, to od ciebie zależy dobra atmosfera w pracy.

Pacjenci przede wszystkim

W natłoku obowiązków nie zapomnij, że leczenie pacjentów powinno pozostać kwestią priorytetową. Dlatego spróbuj tak zarządzać swoim czasem, aby mieć go jak najwięcej na spokojne rozmowy z pacjentami, na przeprowadzenie szczegółowego wywiadu i wyjaśnienie sposobów leczenia. Dbaj o dobre relacje z pacjentami, rozwijaj swoje umiejętności interpersonalne, aktywnie słuchaj i doradzaj. Głównym zadaniem lekarza jest leczenie pacjentów. I to jest podstawą powodzenia gabinetu lub kliniki. Dobra opinia i profesjonalna opieka to też forma promocji placówki. To inwestycja w najbardziej naturalną formę reklamy i marketingu.

Miej czas dla siebie i rodziny

Nie zapomnij o wygospodarowaniu czasu dla siebie, rodziny i przyjaciół. Angażując w pracę 100% swojej energii możesz zaniedbać inne aspekty swojego życia. Oderwanie, chociaż na kilka godzin, pozwoli na odpoczynek, zdystansowanie się od problemów i nabranie nowego spojrzenia na wiele spraw. Łącząc tak wiele ról, łatwo jest się zagubić w natłoku obowiązków. Dlatego warto ja

przeczytaj cały artykuł "Lekarz – zawód, powołanie, przedsiębiorca czy biznesmen?"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...