BrandInfo

Technologie e-commerce

Automatyzacja marketingu daje możliwość identyfikowania osób odwiedzających stronę internetową firmy oraz monitorowania ich zachowania online. Taka wiedza sprawia, że możemy poznać zainteresowania i preferencje klientów zanim się do nas odezwą. Dzięki dokładnej identyfikacji klienta i możliwości prześledzenia ścieżki zakupowej każdego kontaktu, można indywidualizować dalsze działania marketingowe.

Marketing Automation ma wiele zastosowań. Do najczęstszych należy zbieranie informacji o tym, kto otwiera e-maile oraz kto klika w linki w nich zawarte. Pozwala to na sprawdzenie, kiedy klient faktycznie jest zainteresowany ofertą oraz czy po otrzymaniu mailingu wchodzi na stronę internetową w poszukiwaniu szczegółowych informacji. Posiadając takie dane można o wiele łatwiej przygotować spersonalizowaną ofertę, która ma większe prawdopodobieństwo trafienia w gusta użytkownika. System automatycznie przydziela każdemu odwiedzającemu stronę www do danej kategorii i również automatycznie inicjuje zindywidualizowane działania marketingowe w formie maili i newsletterów. Najważniejsze stało się dostarczanie właściwych informacji i ofert, właściwej osobie w odpowiednim czasie.

Od pierwszego kliknięcia

Systemy Marketing Automation są najszybciej rozwijającym się rynkiem systemów wspomagających technologie e-commerce. Te systemy stanowią również wsparcie dla klasycznych systemów CRM (Customer Relationship Management). Marketing Automation notuje już od kilku lat niebywale wysoki wzrost. Pierwsze tego typu rozwiązania powstały w USA już 10 lat temu i aktualnie około 30 proc. dużych firm w Stanach Zjednoczonych z nich korzysta.

Rozpoczęcie pracy z systemem Marketing Automation jest relatywnie łatwe. Systemy tego typu oparte są na technologii chmury oraz na udostępnianiu w modelu SaaS. Dzięki temu wdrożenie nie pociąga za sobą konieczności zmian infrastruktury IT w firmie. Badania przekonują, że po pierwszych 6–9 miesiącach od wdrożenia, koszty marketingu obniżają się o 10 proc., a w dłuższej perspektywie o 30 proc. Wdrożenie Marketing Automation pozwala komunikować się z klientem właściwie od pierwszej jego wizyty na stronie www. Należy jednak pamiętać, że w świetle znowelizowanej ustawy o prawie telekomunikacyjnym, baza kont użytkowników podlega ochronie prawnej. Niezbędne jest zatem zdobycie uprzedniej zgody użytkownika na gromadzenie i przetwarzanie jego danych. Może to przybrać formę komunikatu, który automatycznie wyświetla się na stronie zaraz po jej uruchomieniu.

Dopasowane treści

System automatycznie zbiera informacje dotyczące osób korzystających ze strony www biura, a także jej wersji mobilnej. Analizuje, jakie podstrony otwiera użytkownik, na których z nich spędza najwięcej czasu, czy klika na reklamy pokazujące się na stronie itp. Na podstawie zbieranych wiadomości system buduje profil każdego internauty, który wszedł na stronę www, czyli potencjalnego klienta. Następnie, zależnie od profilu, klient przydzielany jest do odpowiedniej grupy odbiorców wysyłek maili i newsletterów. Pozwala to na łatwe dopasowanie treści, które do niego są kierowane.

Według analityków stosowanie automatyzacji marketingu jest na tyle skuteczne, że już niedługo stanie się standardem. Jednak pomimo swoich ogromnych możliwości nie można zapominać, że wciąż jest to tylko narzędzie. Jego skuteczność zależy od tego, jak będziemy umieli je wykorzystać.

przeczytaj cały artykuł "Technologie e-commerce. Jak automatycznie zbudować personalizowaną ofertę w sprzedaży online?"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...