BrandInfo

witaminowych koktajli

Koktajle owocowe
W dawnych barach koktajl przygotowano na bazie śmietany lub kefiru, przy użyciu dużej ilości cukru i popularnych owoców sezonowych, jeśli chcemy by napój był dla nas zastrzykiem energii nie faszerujmy go białym cukrem, tłustej śmietany też sobie poskąpmy - nie wpłynie ona korzystnie na naszą sylwetkę. Zaufajmy dobroci jaka kryje się w samych owocach. Jeśli zależy nam na słodyczy i kremowej konsystencji witaminowych koktajli dodajmy do nich banana. Banan to bogate źródło potasu i magnezu, poza tym dostarcza dużo błonnika więc powoduje szybkie uczucie sytości, sprzyja zatem odchudzaniu. Dojrzały banan zmiksowany np. z truskawkami daje fantastycznie smaczną mieszankę. 
Pełną witaminy C i B pomarańczę warto zmiksować wraz z białymi błonkami - tzw. albedo - to w niej znajdują się flawonoidy - substancje poprawiające przyswajalność witamin. Witamina C jest antyoksydantem, a zatem pozwala usunąć z organizmu nadmiar wolnych rodników. Podobnie rzecz się przedstawia w przypadku cytryny i grejpfruta - nie musimy usuwać białych skórek, bo w nich kryją się cenne substancje, które mają właściwości oczyszczające, specjaliści zwracają uwagę także, że wierzchnia skórka cytryny to ogromne bogactwo witaminy P, która wspomaga wchłanianie witaminy C. Po wyszorowaniu cytryny z zewnątrz możemy sok zużyć do koktajlu, skórkę natomiast zamrozić i dodawać tartą do napojów - poza walorami zdrowotnymi dodaje ona niezwykłego aromatu. Brzoskwinia zawiera całe mnóstwo witamin: A,C witaminy z grupy B, witaminę PP zwaną też niacytyną, która pobudza produkcję serotoniny, ponadto jest źródłem potasu, fosforu, magnezu. Poza tym jest w niej także nadający skórze piękną barwę beta-karoten. Brzoskwinia podobnie jak banan pomaga też w utracie kilogramów.

Koktajle warzywne
Coraz popularniejsze stają się koktajle warzywne. Ogromny potencjał kryje się w zielonych warzywach liściastych - miksować więc można sałatę, szpinak czy jarmuż. Ten ostatni jest wciąż u nas niedostatecznie doceniany, trzeba więc głośno mówić o jego właściwościach przeciwzapalnych, o bogactwie witamin jakie się w nim zawierają oraz wapnia, żelaza, magnezu i beta-karotenu. W liściach kryją się całe pokłady kwasy foliowego, a chlorofil ułatwia zwalczanie wolnych rodników. Gdy natomiast zblendujemy marchewkę również uzyskamy mus pełen dobroci, znajdziemy tu witaminy A, B, C, E, D, PP, jak również potas, magnez i żelazo. Korzeń marchewki ma właściwości odmładzające, poza tym jest naturalnym antyoksydantem. Marchew z całą pewnością warto miksować w towarzystwie, tak by nadać musowi przyjemniejszą konsystencję - z jabłkiem, pomarańczą lub cytryną czuje się zdecydowanie najlepiej.

Koktajle wzmacniające
Jeżeli chcemy by nasz koktajl mógł starczyć za pełnowartościowy posiłek dodajmy do niego składniki bogate w tłuszcz - niechaj będą to orzechy, płatki migdałowe albo siemię lniane, możemy dodać także mleko krowie albo sojowe, sprawdzi się także odrobina jogurtu. Zdrowiu służyć będzie kropla oleju lnianego bądź odrobina oleju kokosowego o zwartej konsystencji - poza walorami odżywczymi pięknie doaromatyzuje on naszą witaminową mieszankę. Trzeba wiedzieć, że olej kokosowy stanowi znakomite, łatwo przyswajalne źródło tłuszczu, pobudza ponad to przemianę materii. Zawsze wskazany będzie błonnik, który działa jak miotełka wewnątrz jelit, dlatego warto dosypać do mieszanki nieco płatków z pełnego przemiału, albo otrębów pszennych.

Moc witaminowych koktajli kryje się w niebywałej koncentracji zbawiennych dla zdrowia składników jakie zawierają sie w owocach, warzywach i w zdrowych, łatwo przyswajalnych tłuszczach. Komponując miksy warzywne, owocowe lub mieszane korzystajmy zawsze z tego, co oferuje nam sezon. Dary sezonu smakują najlepiej świeże, przygotowane niedługo po zerwaniu, dobrze jest znać dostawcę i metodę uprawy, w przypadku cytrusów warto inwestować w niepryskane owoce, a z całą pewnością należy je dokładnie wyszorować. Latem moc witaminowych koktajli działa podwójnie, bo poza walorami zdrowotnymi świetnie orzeźwiają - korzystajmy więc z urodzaju i raczmy się tym zdrowiem do woli!

przeczytaj cały artykuł "Moc witaminowych koktajli "

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...